بلوک هبلکس و کاربرد آن در صنعت ساختمان

گروه تولید و پخخش مصالح ساختمانی مانامستر ارائه دهنده انواع مصالح ساختمانی به صورت عمده و جزئی می باشد.

بلوک هبلکس و کاربرد آن در صنعت ساختمان

در دهه‌های اخیر، با توسعه فناوری و نوآوری‌های ساختمانی، بهبود‌های چشمگیری در زمینه‌ی مهندسی ساختمان رخ داده است. یکی از مهم‌ترین این تحولات،بلوک هبلکس است.این بلوک ها دارای ویژگی ها خاصی هستند و امروزه در صنعت ساختمان محبوبیت زیادی پیدا کرده اند.

بلوک هبلکس چیست؟

بلوک هبلکس یا همان آجر هبلکس یکی از انواع بلوک های بتنی سبک می باشد که از سیمان،آهک،پودر آلومینیوم و ماسه سیلیسی تهیه می شود و ساختاری متخلخل دارد.این ساختار باعث شده تا بلوک هبلکس قابلیت برش و تکه تکه شدن داشته باشد و از وزن سبکی نیز برخوردار باشد.

فرایند تولید بلوک هبلکس

تولید بلوک هبلکس سبک یک فرآیند پیچیده است که از ترکیب مواد مختلف و اجرای مراحل مختلف تشکیل می‌شود. در زیر، فرایند تولید بلوک هبلکس را به طور کلی توضیح داده ایم:

1.آماده سازی مواد:

مواد اولیه بلوک هبلکس شامل سیمان، آهک، ماسه سیلیسی و پودر آلومینیوم با دقت اندازه گیری و به میزان مشخصی باهم ترکیب می شوند.

2.مخلوط سازی:

مخلوط مواد اولیه به وسیله میکسر ها یا دستگاه های مخصوص به طور دقیق ترکیب می شوند.در این مرحله،مواد اولیه به خمیر یکنواخت تبدیل می شوند تا بتواند به شکل بلوک در بیایند.

3.ساخت بلوک:

مخلوط خمیری را داخل قالب های فلزی یا پلاستیکی ریخته و فشار می دهند تا به بلوک ها استحکام ببخشند.

4.خشک کردن:

در این مرحله بلوک ها با استفاده از اتاق های خشک کننده یا سیستم های خشک کننده خشک می شوند.

5.تست کیفیت:

بلوک های پس از خشک شدن تحت تست های کیفیت قرار می گیرند تا مطابق با استاندارد ها باشن.0 تست کیفیت شامل اندازه گیری ابعاد،تست فشار و … می باشد.


ویژگی های بلوک هبلکس:

بلوک هبلکس دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشد که در ادامه به برخی از آنها می پردازیم:

1.وزن پایین:

از اصلی ترین ویژگی های بلوک هبلکس می توان به وزن سبک آن اشاره کرد.بلوک های هبلکس با توجه به ساختاری که دارند از وزن سبکی برخوردار هستند و برای سبک سازی ساختمان به خوبی عمل می کنند.

2.عایق حرارتی:

بلوک های هبلکس به علت تخلخلی که دارند عایق مناسبی در برابر گرما هستند و همچنین میتوانند در برابر آتش سوزی و حریق نیز به خوبی عمل کنند.

3.عایق صوتی:

فضای خالی داخل بلوک های انتقال صدا به داخل ساختمان را به حداقل می رساند. به همین جهت بلوک های هبلکس می توانند گزینه مناسبی برای دیوار های داخلی ساختمان باشند.

4.مقاومت در برابر زلزله:

بلوک های هبلکس به دلیل وزن کمی که دارند از خرابی ساختمان در وقوع زلزله جلوگیری می کنند.

5.سازگار به محیط زیست:

بلوک های هبلکس که به عنوان بلوک سبز نیز شناخته می شوند،سازگاری خوبی با محیط زیست دارند و قابل بازیافت و استفاده دوباره هستند.


کاربرد های بلوک هبلکس

بلوک های هبلکس در مقایسه با بلوک های بتن، سرعت اجرای بالاتری به دلیل وزن سبک خود دارند و در انواع پروژه ها کاربرد دارند که به برخی از آنها اشاره می کنیم:

1.ساخت و ساز های مسکونی:

بلوک های هبلکس به دلیل مقاومت هایی که دارند و همچنین وزن سبک در ساخت و ساز های مسکونی استفاده گسترده ای دارند و باعث سبک سازی ساختمان نیز می شوند.

2.ساخت دیوار های داخلی و خارجی:

بلوک های هبلکس با توجه به عایق بودن در برابر حرارت و صوت برای استفاده در دیوار ها مناسب هستند و علاوه بر جلوگیری از هدررفت انرژی به آرامش ساختمان کمک می کنند.

3.ساخت پل ها و تونل ها:

استفاده از بلوک های هبلکس در ساخت پل ها و تونل ها علاوه بر مقاومت در  برابر فشار های وارد شده تا حد زیادی از ورود آب باران به دلیل خاصیت مقاومتی که در برابر آب و رطوبت دارد به داخل تونل ها و پل ها جلوگیری می کند.

چرا از بلوک هبلکس استفاده کنیم؟

همانطور که گفته شد بلوک های هبلکس مصالح منحصر به فرد با ویژگی های خاص هستند که استفاده از آنها در پروژه های ساخت و ساز می تواند مزایی داشته باشد مه به برخی از آنها می پردازیم:

1.افزایش سرعت ساخت و ساز:

بلوک های هبلکس به دلیل وزن سبک و ابعاد بزرگی که نسبت به سایر بلوک های ساختمانی دارند،باعث افزایش سرعت در اجرا می شوند.

2.صرفه جویی در هزینه کارگر:

بلوک های هبلکس با افزایش سرعت در ساخت و ساز باعث کاهش هزینه های کارگر می شوند.

3.صرفه جویی در مصرف انرژی:

بلوک های هبلکس با توجه به عایق بودن در برابر حرارت باعث صرفه جویی در هزینه و کاهش هزینه های ناشی از آن می شود.

4.افزایش ایمنی ساکنان:

بلوک های هبلکس با توجه به مقاومت در برابر زلزله و همچنین آتش سوزی و حریق باعث افزایش ایمنی ساکنان ساختمان می شود.

 


نتیجه گیری

در مجموع،بلوک های هبلکس یک محصول موثر برای کارایی سازه ای،محیط زیستی و … هستند و از آنجایی که بلوک های هبلکس در انواع ساخت و ساز ها قابل استفاده و اجرا هستند نقش مهمی در صنعت ساخت و ساز دارند و استفاده از آن ها می تواند به بهبود کارایی ساختمان کمک کند.

گروه بازرگانی تولید و پخش مصالح ساختمانی مانا‌مستر ارائه دهنده انواع بلوک های هبلکس در سایز های مختلف می باشد و شما میتوانید با بازرگانی مانا‌مستر اقساطی و بدون واسطه در سراسر ایران خرید کنید.

برای اطلاع از قیمت جدول قیمت بلوک هبلکس و خرید بلوک هبلکس به صورت عمده و جزئی با شرایط پرداخت نقد و اقساط به وب سایت مانا‌مستر مراجعه کنید و یا با شماره 09136789853 تماس بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.