مشخصات بلوک هبلکس، مزایا و قیمت آن

گروه تولید و پخخش مصالح ساختمانی مانامستر ارائه دهنده انواع مصالح ساختمانی به صورت عمده و جزئی می باشد.

مشخصات بلوک هبلکس، مزایا و قیمت آن

در سال های اخیر، صنعت ساخت و ساز همواره به دنبال بهبود عملکرد، کارایی و استفاده از فناوری های نوین در اجزای ساختمان به منظور افزایش عملکرد و ایمنی سازه ها بوده است. در این راستا بلوک هبلکس به عنوان یک نمونه بارز در این صنعت به چشم می‌خورد. بلوک های هبلکس از انواع بلوک های سیمانی سبک هستند که به دلیل ویژگی های منحصر‌به‌فردی که دارند، در صنعت ساخت و ساز جایگاه ویژه‌ای دارند. در ادامه این مقاله به معرفی بلوک هبلکس و بررسی ویژگی ها و انواع آن می‌پردازیم.

بلوک هبلکس چیست؟

بلوک هبلکس نوعی بلوک سیمانی سبک و متخلخل می باشد که از ترکیب آهک، سیمان، پودر آلومینیوم، ماسه سیلیسی و آب در شرایط فشار و دمای بالا تولید می‌شود.

ویژگی های بلوک هبلکس

همانطور که گفته شد، بلوک های هبلکس به دلیل مواد تشکیل دهنده و شرایط تولیدی که دارند از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار هستند و به همین در صنعت ساخت و ساز دلیل از آنها استفاده گسترده‌ای می‌شود. در ادامه به معرفی و بررسی برخی از مهم ترین ویژگی های بلوک های هبلکس می‌پردازیم:

1.مقاومت در برابر حریق:

انتقال حرارت و گرما در بلوک های هبلکس با سرعت بسیار پایینی انجام می شود و به همین خاطر این بلوک ها می‌توانند در مواقع حریق و آتش سوزی نقش بسزایی در ایمنی ساکنان از خود نشان دهد.

2.عایق در برابر صوت:

بلوک های هبلکس به دلیل هوای خالی که درون خود دارند،انتقال صدا را به حداقل می رسانند و مناسب استفاده در دیوار ساختمان به منظور کاهش صدا هستند.

3.مقاومت در برابر آب و رطوبت:

بلوک های هبلکس با توجه به مواد سازنده خود از جمله سیمان و آهک مقاومت خوبی در برابر نفوذ آب و رطوبت به ساختمان را دارند و می‌توانند در مناطق مرطوب و پرباران قابل استفاده باشند.

4.وزن پایین:

از مهم ترین ویژگی های بلوک هبلکس می توان به وزن سبک آن اشاره کرد.امروزه که ساختمان ها به سمت سبک سازی و ایمنی بیشتر می روند،بلوک های هبلکس می تواند به این موضوع کمک زیادی کند.


مزایای استفاده از بلوک های هبلکس

بلوک هبلکس با توجه به ویژگی های خاص خود در استفاده مزایای زیادی دارد.این مزایا باعث استفاده گسترده و محبوبیت در پروژه ها شده که در ادامه به برخی از آن ها می پردازیم:

1.جلوگیری از هدررفت انرژی:

بلوک های هبلکس با توجه به عایق بودن در برابر حرارت باعث جلوگیری از هدررفت انرژی و در نتیجه کاهش هزینه های مربوط به انرژی می شوند.

2.افزایش سرعت اجرا:

وزن پایین و ابعاد بزرگ بلوک هبلکس باعث باعث افزایش سرعت اجرای پروژه و در نتیجه کاهش هزینه های کارگر در اجرا می شود.

3.حمل و نقل آسان:

بلوک های هبلکس با توجه به وزن پایین و ابعاد بزرگتر باعث راحتی حمل و نقل می شوند و شکستگی و خرابی در حمل و نقل را به حداقل می‌رسانند.

4.سازگاری با محیط زیست:

بلوک هبلکس به عنوان بلوک سبز نیز به دلیل سازگاری با محیط زیست شناخته می شود.این مصالح با توجه به متریال های استفاده شده در خود بسیار پایدار هستند و قابل بازیافت و استفاده دوباره می باشند.

معایب بلوک هبلکس

علاوه بر اینکه بلوک هبلکس دارای مزایا و ویژگی های زیادی می باشد،این بلوک معایبی نیز دارد که به آن می‌پردازیم:

  • قیمت بالا: بلوک های هبلکس در مقایسه با دیگر انواع بلوک قیمت بالاتری دارند.
  • بلوک های هبلکس در هنگام اجرا در لایه اولیه خود به آب زیادی نیاز دارند و باید قبل از عملیات دیوار کاملا خیس شود.

قیمت بلوک هبلکس

برای قیمت بلوک هبلکس نمی‌توان قیمت واحدی را در نظر گرفت چرا که عواملی مانند نوع بلوک، جنس بلوک، مقدار سفارش، شرایط بازار و …. همگی می‌توانند بر روی قیمت نهایی بلوک ها تاثیرگذار باشند اما به طور کلی می‌توان گفت قیمت بلوک های هبلکس به دلیل کارایی بسیار بالایی که دارند از دیگر بلوک های ساختمانی بیشتر است.

برای اطلاع از قیمت بلوک هبلکس و سفارش انواع بلوک های هبلکس می‌توانید به وب سایت مانا‌مستر مراجعه کنید و یا با شماره 09136789853 تماس بگیرید.

نکاتی برای خرید بلوک هبلکس

حال که با ویژگی ها و مزایا و معایب بلوک هبلکس آشنا شده‌اید خوب است نکاتی را بدانید که می توانند در خرید به شما کمک زیادی کنند:

  • بلوک های هبلکس در سایز ها و انواع مختلفی تولید می شوند.در هنگام خرید دقت کنید که سایز و نوع مورد نیاز پروژه خود را خرید کنید.
  • در هنگام خرید دقت کنید که بلوک ها کاملا سالم باشند یعنی بدون شکستگی و دارای سطح کاملا صاف باشند تا برای اجرا شما را به دردسر نیندازید.
  • بلوک ها را از آلاینده ها مانند روغن و …. دور نگه دارید.

نتیجه گیری

بلوک های هبلکس به عنوان یک جزء اساسی در صنعت ساختمان سازی با ویژگی ها متعدد خود مانند سبکی وزن،عایق صوتی و حرارتی،مقاومت در برابر زلزله و … به گزینه ای ایده آل برای استفاده در پروژه ها تبدیل شده است.استفاده از بلوک هبلکس می تواند باعث افزایش کیفیت ساختمان و مقاومت آن شود و همچنین بسیاری از هزینه ها از جمله هزینه تولید انرژی را کاهش دهد.

گروه بازرگانی تولید و پخش مصالح ساختمانی مانا‌مستر ارائه دهنده انواع بلوک های هبلکس در ابعاد مختلف می باشد.شما متقاضیان می توانید بلوک هبلکس سبک را به صورت عمده و جزئی در سراسر ایران بدون واسطه و مستقیم از کارخانه با مانا‌مستر با شرایط پرداخت نقد و اقساط خرید کنید.

بلرای اطلاع از قیمت بلوک هبلکس و دریافت جدول قیمت بلوک هبلکس می توانید به وب سایت مانا مستر مراجعه کنید و یا با شماره 09136789853 تماس بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.