بلوک هبلکس و نحوه تولیدآن

گروه تولید و پخخش مصالح ساختمانی مانامستر ارائه دهنده انواع مصالح ساختمانی به صورت عمده و جزئی می باشد.

بلوک هبلکس و نحوه تولیدآن

در سال های اخیر، صنعت ساختمان شاهد نوآوری های چشمگیری بوده است که یکی از بارزترین آنها، بلوک سفید هبلکس بوده است. این بلوک‌ها با ویژگی‌های منحصر به فرد خود، جایگزینی ایده‌آل برای مصالح سنتی به شمار می‌روند و در پروژه‌های مختلف ساختمانی مورد استفاده گسترده‌ای قرار می‌گیرند. در ادامه این مقاله به معرفی و بررسی دقیق‌تر ویژگی‌های بلوک هبلکس خواهیم پرداخت.

بلوک هبلکس سفید چیست؟

بلوک سفید یا همان بلوک های هبلکس که به نام های AAC و بلوک سبز نیز معروف هستند از جمله بلوک های سبک هستند که امروزه با توجه به ویژگی های منحصر به فردی که دارند در صنعت ساخت و ساز مدرن از آنها استفاده گسترده ای می شود.

مراحل تولید بلوک سفید 

در ادامه با مراحل تولید بلوک هبلکس آشنا می شوید:

1.اختلاط مواد اولیه:

مواد اولیه بلوک که شامل سیمان،پودر آلومینیوم،سیلیس،آهک و آب می شود را با دقت و مقدار مشخص داخل میکسر ریخته و به خوبی مخلوط می کنند تا خمیری یکنواخت به دست آید.

2.قالب ریزی:

خمیر به دست آمده از ترکیب مواد اولیه را داخل قالب های بلوک هبلکس میریزند تا شکل نهایی خود را به دست آورند.

3.خشک کردن:

قالب ها را در مدت معین در محیط های خشک کننده مخصوص قرار می دهند تا به خوبی خشک شوند و استحکام کافی به خود بگیرند.

4.برش:

پس از خشک شدن کامل بلوک‌های هبلکس، نوبت به برش آن‌ها در ابعاد مختلف می‌رسد. این برش با دقت و ظرافت تمام انجام می‌شود تا بلوک‌ها برای استفاده در سطوح و قسمت‌های مختلف ساختمان آماده شوند.

5.اتوکلاو:

شرایط اتوکلاو شامل بلوک های باربر می شود.در این مرحله بلوک ها را در شرایط و فشار بالا قرار می دهند تا به حد کافی مقاومت داشته باشند.

6.کنترل کیفیت:

در این مرحله بلوک ها مورد آزمایش های مختلف قرار می گیرند تا استاندارد های صنعت ساختمان را داشته باشند. این آزمایش ها شامل اندازه گیری ابعاد، تست مقاومت و … می باشد.

7.بسته بندی:

بلوک هایی که بتوانند کنترل کیفیت را به خوبی پشت سر بگذارند در این مرحله با دقت بسته بندی و آماده ارسال به مقاصد خود می شوند.

ویژگی های بلوک سفید

همانطور که گفته شد،بلوک های سفید یا همان هبلکس ویژگی ها منحصر به فردی دارند که آن ها را از دیگر بلوک های ساختمانی متمایز کرده است.در ادامه به معرفی برخی از ویژگی های این بلوک ها می پردازیم:

1.وزن سبک:

از مهم ترین ویژگی های بلوک های سفید می توان به وزن سبک آنها اشاره کرد.بلوک های هبلکس یا سفید علیرغم ابعاد بزرگتری که دارند نسبت به دیگر بلوک های ساختمانی وزن بسیار سبک تری دارند.

2.مقاومت در برابر زلزله:

وزن سبک بلوک های سفید باعث شده تا این بلوک ها بتوانند مقاومت خوبی از خود در برابر زلزله نشان دهند و تا حد زیادی انرژی های حاصل از آن را دفع کنند.

3.عایق در برابر حرارت و سرما:

تخلخلی که در بلوک های هبلکس وجود دارد باعث میشود تا بلوک های هبلکس تا مقدار قابل توجهی از نفوذ هوا به داخل ساختمان جلوگیری کنند.

4.مقاومت در برابر آتش سوزی:

بلوک های هبلکس با توجه به مواد اولیه و ساختاری که دارند می توانند در برابر آتش سوزی و حریق مقاومت کنند و از گسترش آتش سوزی جلوگیری کنند.

5.عایق صوتی:

 بلوک‌های هبلکس به واسطه ساختار متخلخل خود، به عنوان یک عایق صوتی در ساختمان عمل می‌کنند. حفره‌های موجود در این بلوک‌ها،مانع از ورود صدا به فضای داخلی می‌شوند، و آرامش و سکوت را به شما هدیه می‌دهند.

مزایای بلوک سفید

بلوک های هبلکس با ویژگی هایی که دارد در استفاده مزایایی به ما می دهند که در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

1.سرعت در اجرا:

بلوک های سفید همانطور که خواندید دارای وزن سبک و ابعاد بزرگی دارند به همین خاطر سرعت اجرای پروژه را بالا می‌برند و همچنین باعث کاهش هزینه های کارگر می شوند.

2.افزایش ایمنی ساختمان و ساکنان آن:

استفاده از بلوک‌های هبلکس در ساخت و ساز، به دلیل مقاومت بالایی که در برابر آتش‌سوزی و زلزله دارند، ایمنی ساختمان را افزایش می‌دهد و انتخابی ایده‌آل برای اجرای ساختمان ها می‌باشد.

3.جلوگیری از هدر رفت انرژی:

عایق بودن بلوک‌های سفید، از دیگر مزایای این مصالح می‌باشد. از یک طرف، با کاهش هدر رفت انرژی، باعث کاهش هزینه های انرژی خواهد شد و از طرف دیگر، آسایش و دمای مطبوع در تمام فصول سال در خانه حاکم خواهد شد.

4.راحتی در حمل و نقل:

 بلوک‌های هبلکس به دلیل وزن سبکی که دارند، به راحتی قابل حمل و نقل هستند. دیگر نیازی به نگرانی برای جابجایی آن‌ها نیست و احتمال شکستگی و خرابی بلوک‌ها در حین حمل و نقل به حداقل می‌رسد.

5.سازگاری با محیط زیست:

همانطور که خواندید بلوک های سفید هبلکس به بلوک سبز نیز شناخته می شوند.این به علت ساختاری که دارند می باشد.بلوک های سفید با توجه به ساختاری که دارند پایدار هستند و قابل بازیافت و استفاده دوباره می باشند.

معایب بلوک سفید

بلوک های هبلکس نیز مانند هر چیز دیگری علاوه بر مزایا معایبی دارند که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

  • برخی از انواع بلوک های هبلکس باربر نیستند و نمی توانند مقاومت زیادی از خود در برابر فشار ها نشان دهند.
  • قیمت بلوک های سفید نسبت به دیگر مصالح ساختمانی به دلیل ویژگی هایی که دارند بیشتر است.
  • در هنگام اجرا بلوک های هبلکس آب زیادی مصرف می کنند و دیوار پشت آنها باید در هنگام اجرا کاملا خیس باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله شما با بلوک سفید یا هبلکس آشنا شدید و مزایا و معایب آن را مطالعه کردید.بلوک های سفید با ویژگی ها و مزایایی که دارند از جمله وزن سبک،مقاومت در برابر آتش سوزی و زلزله و همچنین خاصیت عایق بودن می توانند به بهبود کارایی سازه ها کمک بسیاری کنند.شما می توانید با در نظر گرفتن نیاز های پروژه تان بلوک های هبلکس را خریداری کنید.

گروه بازرگانی تولید و پخش مصالح ساختمانی مانا‌مستر ارائه دهنده انواع بلوک های سفید در ابعاد مختلف می باشد.شما میتوانید بلوک های سفید باکیفیت را به صورت مستقیم از کارخانه با مانا‌مستر همراه با شرایط پرداخت نقد و اقساط خرید کنید.

برای اطلاع از قیمت بلوک سفید و سفارش عمده و جزئی این محصول هر کجای کشور که هستید به وب سایت مانا‌مستر مراجعه کنید و یا با شماره 09136789853 تماس بگیرید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.